ماه آبی من

این رستخیز عام که نامش محرم است

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۰۸ ب.ظ

اول خدا رو شکر می‌کنم. بابت خیلی چیزها ولی اینبار به خاطر توفیق دیدن دوباره ی محرم.

پارسال شب عاشورا بعد از اینکه از مراسم مسجد به خونه برمیگشتیم، توی ماشین یهو بغضم گرفت، از اینکه انقدر زود ده روزش گذشت. از اینکه همه چی به حالت قبل برمیگشت. من عاشق فضای محرمم، نه به خاطر غم،بلکه انگار آدما تغییر میکنن. با گذشت تر میشن، مهربون تر، با معرفت تر...

مردم یک رنگ میشن. هیئتی و غیرهیئتی رو امام حسین کنار هم میاره، روی یک سفره میشینن.

من عاشق نشستن روی صندلی های پلاستیکی مسجدم... وقتی صدای دمام و سنج و دهل میاد و صدای زنجیر ها، صدای نوحه خوندن سوزناک دایی م و یاحسین گفتن زنجیر زن ها و مادرم که زیر لب میون گریه با عجز تکرار میکنه... یاحسین ، وقتی که نگاهم دوخته میشه به پرچم های نصب شده روی میله ها و چرخیدنشون میون باد. عاشق سینه زنی آخر مراسم شب عاشورام. وقتی هیچکس دلش نمیخواد مراسم تموم شه.

عاشق قیمه های نذری ام که هیچکس هیچ موقع سال نمیتونه همچین قیمه ای بپزه مگر اینکه به اسم حسین (ع) باشه. نون پنیر سبزی های شب هفتم که موقع درست کردن هر کدومشون ذکری میگفتیم.

 امسال محرم برام فرق داره...

من پارسال حرمو دیدم. کربلا رو دیدم. چشمم به ضریح خورده. هنوز روضه شروع نشده اشکم میریزه. توی نگاهم فقط و فقط تصویر گنبده، با همه ی چراغ های سرخ بین الحرمین.

قبل تر ها وقتی برام از کربلا میگفتن درکی نداشتم از شنیدن اینکه" هر کس رفته بی قرار تره" . اما حالا تک تک سلول هام اینو میفهمن که خدای من چقدر دلم کربلا میخواد. من تشنه ای هستم که آب دریا خورده.

نمیدونم که امسال قسمتم میشه یا... دعا کنید که بشه.

ولی شباهت محرم امسال با پارسال اینه که به همون سرعت داره میگذره و به چشم به هم زدنی، به شب هشتم رسیدیم.

عزاداری هاتون قبول باشه♡

‌+عنوان مصرعی ست از شعر محشتم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۱۶
Blue Moon

نظرات  (۱۰)

ایشالا قسمتت بشه دوباره ... دعا کن دوباره قسمت ما هم بشه :)

 

پاسخ:
ان شاء الله ♡
ممنوووووونم‌^^
۱۷ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۵۳ زیگفرید ‌‌‌

قدم قدم با یه علم، ایشاالله اربعین میام سمت حرم...

پاسخ:
چقدر این مداحی دلچسبه:))) ان شاء الله ❀

ایشالا که میشه 

از ته قلبم دعا میکنم که بشه

پاسخ:
خیلی خیلی ممنونم از لطفتون❀❀❀❀

:)

پاسخ:
^^

خواهش میکنم!

چیزی توش نمیذارم!

:)

پاسخ:
دوست دارم داشته باشمش:) مگر اینکه نخوای که داشته باشمش

کاشکی بریم کربلا

پاسخ:
ان شااااااااءالله.
خدا میدونه که چقدر نیاز دارم بهش

التماس دعا

پاسخ:
حاجت روا ان شاء الله آقا مهدی 

ایشالا بازم قسمتت بشه. وسط این حال خوبت منم دعا کن ❤

پاسخ:
ان شاء الله، همچنین.
حاجت روا باشی ان شاء الله  فاطمه جان♡

التماس دعا 

پاسخ:
حاجت روا عزیزدلم♡

:)

انشاالله دوباره هم قسمتت بشه!

پاسخ:
ممنونم عزیزم
آدرس وبتم بذار دیگه ":)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">